Bloggarkiv

torsdag 15 september 2016

Födelsedag och slöaste katten

Idag fyller A 49 år och de firade vi med att åla ner till kinaresturangen och äta buffé innan det var dags för han att åka iväg till jobbet.Så irriterande när det finns massor av gott att äta och jag får bara i mig en barntallrik.Som att kasta pärlor åt svin ungefär.Det gäller verkligen bara att välja ut godbitarna.
Annars har dagen sett ut som vanligt med jobb och eviga hundrastningar.Kan även konstatera att våran Sesam måste vara universums slöaste katt.En riktig glidare är han och gör inte många knop här i livet.
 
I denna position finner man han alltid i.Ibland tar han  i och för sig paus och masar sig till matskålen.Men han är bra go ändå!
Kram/Christina

1 kommentar:

  1. Hej, jag gillar inte att gå på buffë. Finlandsfärjornas buffeer är rena skräcken. Trångt, svettigt, röjigt, stressigt och vilken mage ska man stoppa in allt i? Fattar inte hur folk är byggda, trots att de är slanka o fina så lyckas de pressa i sig fyra proppfyllda tallrikar med mat! Fast jag är rund och har stor mage så kommer jag aldrig längre än till kallskuret, sen är min mage full. Absolut inte värt pengarna! Igår kom snällaste exgrannen förbi, hon hade jobbat på vår turistkrog i helgen, med sig hade hon två mycket välfyllda askar med godsaker. Började med rökt lax, mozzarella, räkor och feta igår, idag blir det nog kött med tillbehör, imorgon mera lax, ja jag har väl att äta hela veckan lång, "ler"
    Kram

    SvaraRadera