Bloggarkiv

fredag 23 september 2016

Fredag

Poff,sa det så vart det snart helg igen.Idag har jag bestämt mig för att ta en ledig dag.Fördelen med att vara egen företagare,hehe.Men jag är värd det för igår så satt jag och arbetade till en bit in på natten.Man får passa på när man har en massa inspiration för dagen efter så kan jag gå in och sätta mig och bara glo på arbetsbordet.Ingen aning om vad jag ska göra.Sånna dagar är bara frustrerande,men det brukar hjälpa med att ta med sig hundarna på en långtur i skogen.Brukar släppa lite när man kört fast.Konstigt vad naturen hjälper till.
 
 
Hösten är här och jag älskar det.Klar luft och vackra färger!
 
 
 
Jag älskar hösten.Sitta inne på kvällarna med tända ljus,titta på tv och bara mysa.Blir jag totalt utmobbad om jag skriver att jag föredrar hösten framför sommaren?
 
 
Vårat gamla äppelträd fungerar alldeles utmärkt att slänga upp mattor på tork.Händer lite olyckor här hemma när man har två äldre hundar.De kommer ut på 5 rejäla rundor varje dag.Men ibland så hjälper inte det.Har blivit värre ju äldre de blir.
 
 
Lättare med katterna,fast det händer även små olyckor där med efetrsom vi inte har kattlucka.Jag önskar att vi kunde ha det,men då skulle vi ha huset fullt av stackars små döda möss.Elsa och Selma är hopplösa.Kommer dragandes med möss i truten hela tiden.
 
 
Nu önskar jag er en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Men vilka duktiga kissar du har. gillar du inte att ha små möss runt knutarna? Mina gör också så ibland, slinker in genom dörren med bytet i munnen, tyvärr ofta helt livslevande fortfarande...
    Sen blir det en himla jakt i huset, under sängar och i alla hörn...o jag tycker så oändligt synd om mössen...
    Inte tycker jag att du hädar när du säger att du föredrar höst framför sommar. Vi börjar faktiskt bli ganska många, jag är med i en Facebookgrupp som heter vi som älskar hösten...
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Här är en till som är mer höst än sommarmänniska, älskar den här årstiden. Njuut av det fina höstvädret och ha en härlig helg. Tack också för dina ord hos mig de värmde. Kramisar Tina

    SvaraRadera